Lyssna Skriv ut
Kontakt

Skicka ett meddelande till kundtjänst




Kundtjänst får mycket bra resultat i servicemätning

Mätningen genomförs genom att ett företag ringer ett antal samtal samt skickar ett antal e-post till kommunernas kundtjänster. 

Kundtjänst får ett jättefint resultat och placerar sig på en femteplats av de 144 deltagarna kommunerna. Detta är 16 placeringar bättre jämfört med mätningen 2015.
Här kan du ta del av ett mer detaljerat resultat.PDF (pdf, 158.5 kB)

I vårt fall tog företaget kontakt genom 108 samtal och 54 mail under en period på fyra veckor. Företaget har ställt frågor som rör flera av kommunens verksamheter, bland annat gator, vägar, skola samt äldreomsorg.
För att ta fram kommunernas resultat tittar de på ett antal olika parametrar:

Vid telefonkontakt

  • Tillgänglighet
  • Svar på frågan
  • Information
  • Intresse och engagemang
  • Bemötande

Vid kontakt via e-post

  • Svarstid
  • Avsändare (hur bra är kontaktinformationen från kundtjänstmedarbetaren som svarar)
  • Svarskvalitet (grundat på exempelvis merinformation och övriga hänvisningar).

Bedömningarna baseras på betygen God, Medelgod och Dålig.

Publicerat: 2017-01-11

<<Tillbaka