Klippans kundtjänst är bäst i Sverige

Publicerad: 2018-12-07

Medarbetarna i Klippans kundtjänst. Från vänster: Cherin, Nina, Sara, Maria, Carolin och Yvonne.

Under hösten deltog medarbetarna i kundtjänst i Sveriges kommuner och landstings servicemätning. Idag är vi stolta att berätta att Klippan placerar sig på första plats.

Mätningen Kommunens kvalitet i korthet (KKiK) genomförs årligen och ser till hur en kundtjänst jobbar med service och vägledning.

- Vi är jätteglada att vi nått förstaplatsen. Arbetet vi gjort tillsammans har tagit den service vi ger till en ny nivå, säger Jenny Engkvist, enhetschef i kundtjänst.

Medarbetarna får oannonserade samtal och e-post att besvara inom olika områden och med olika fokus. Till exempel tittar SKL på tillgänglighet, intresse och engagemang samt kvalitet på svar. Allt detta sammanställs till ett helhetsintryck där Klippans kundtjänst nu får bästa resultat.

- Vi har kontinuerligt fokus på service och bemötande för våra invånare, och det här är en väldigt fin bekräftelse på det engagemang och goda arbete vi gör i kundtjänst, säger Cecilia Röstin, kommunikationschef.

Klippans kommuns kundtjänst har två år i rad placerat sig på femte plats, och i år tog vi klivet upp till en första placering.