Knalle/försäljare

Lyssna Skriv ut
Kontakt

Kontakt

Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se

Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippanlänk till annan webbplats

 

Kontakt Åby marknad
E-post: abymarknad@klippansbk.selänk till annan webbplats

Telefon: 0737- 06 83 12
Telefonen bemannas av föreningarna.

Öppettider

Kundtjänst måndag-torsdag
08.00- 17.00
Fredag
08.00-16.00


 

 

 

Telefontid Åby marknad
Du når oss söndagar klockan 18-20, från den 1 april.

kartpin

Skicka ett meddelande till kundtjänst




Information till dig som är knalle/försäljare


Välkommen till 2018 års upplaga av Åby Marknad, som i år går av stapeln den 19 juni. Här kan du som är knalle/försäljare läsa mer om vad som gäller för dig.

Marknaden har öppet den 19/6 kl: 09.00-20.00. Det finns möjlighet för alla försäljare att komma kvällen innan, den 18/6, efter kl: 18.00, för uppställning.
Du som försäljare har tillgång till marknadsområdet 18 juni kl: 18.00 – 19 juni kl: 09.00

Åby marknad arrangeras av Klippans Brottarklubb.

Marknaden har öppet för allmänheten kl: 09.00-20.00 och du förbinder dig genom betalning att inte avvika från platsen under angiven tid.

Eventuella överblivna sopor i samlat och paketerat skick omhändertas av marknadsarrangören efter marknadsdagens slut.
För er som säljer livsmedel finns det särskild livsmedelstoalett på marknadskontoret.

Glöm ej förlängningssladd upp till 50 meter lång.

Marknadskontoret
Marknadskontoret finns på Ängelholmsgatan 9, Sågen i Klippan.
Öppettider: måndag 18 Juni kl: 19.00-21.00 samt tisdag 19 juni kl: 06.30-20.30

Frågor
Frågor besvaras av Klippans Brottarklubb.
Vid frågor hänvisar vi till e-postadress abymarknad@klippansbk.se eller

Telefon 0737- 06 83 12
Telefontid: Söndagar kl: 18.00-20.00. Från den 1 april

Anmälan/Betalning
Anmälan för årets marknad stängs den 31 mars.
Fakturor ska vara betalda senast den 30 april.

Om betalning uteblir stryks beställningen och platsen blir tillgänglig för annan försäljare.

Vi förändrar sättet att boka platser på våra marknader i år!
Inför marknaden 2018 kommer vi att införa ett bokningssystem som förenklar vår administration. Du kommer kunna anmäla dig på BokaMarknad.selänk till annan webbplats, Sveriges största guide och bokningssystem för marknader.

Såhär gör du:
Klicka på länken Klicka här - Skapa ett konto som utställare på BokaMarknad.selänk till annan webbplats
Om du behöver hjälp, tryck på knappen ”Visa Hjälp”

Du som redan har ett användarkonto på BokaMarknad.selänk till annan webbplats sedan tidigare.

  1. Gå till www.bokamarknad.selänk till annan webbplats
  2. Klicka på knappen ”LOGGA IN” längst upp till höger på sidan och skriv in det användarnamn och lösenord du fick när du skapade ditt användarkonto
  3. Klicka på ”Boka Marknad” i menyn
  4. Ange namnet på marknaden du vill boka i sökfältet och klicka på den gröna knappen ”SÖK"
  5. Klicka på ”Boka” och följ instruktionerna.

Behöver du support?
Klicka på den gröna symbolen som finns längs ned till höger på alla sidor och be om support. Det går även bra och kontakt Arrangörerna om ni har frågor.

Betalning görs med kort eller
Bankgiro: 796-1402 skriv ditt kundnummer, faktura nummer och platsnummer samt namn.

Efter anmälningstiden gått ut kommer eventuellt lediga platser att säljas fram till marknadsdagen mot en extra kostnad på 200 kronor/plats.

Betalda platser skall vara belagda senast kl: 08.00, tisdagen den 21 juni, i annat fall tillfaller de andra knallar.
OBS! Ta med betalningsbevis till marknadsdagen.

Vi förbehåller oss rätten att begränsa antalet försäljare med likvärdigt sortiment.

Det är upp till respektive försäljare att förvissa sig om att angivet varusortiment inte strider mot gällande lagstiftning. Tomers regler anger förbjudna produkter.
Läs mer om det här.länk till annan webbplats

Överlåtelse eller byte av plats är inte tillåtet.

Saluplatser
En plats är 3 meter bred och de flesta är 4 meter djupa. Det går att boka en eller flera platser (3,6,9 meter och så vidare).
Var och en ombesörjer bord och ställningar.

Priser 2018
Saluplats, 3 löpmeter kostar 500 kronor vid beställning/anmälan senast den 31 mars och betalning innan den 30 april. Därefter tillkommer en administrationsavgift på 200 kronor/plats.

El
I platshyran ingår enfas 230 V för användning av kassaregister. Varje försäljare kopplar in sig i elskåpen.
Tag med förlängningssladd på minst 50 meter.

Övrig elanslutningar ska anmälas tillsammans med ansökan.

  • 16 amp 500 kr
  • 32 amp 1000 kr

Gasol
Den som använder sig av gasol ska ansöka om tillstånd hos Klippans Räddningstjänst på en blankett som du hittar här.länk till annan webbplats

Livsmedelsförsäljning
Samtliga verksamheter som säljer eller hanterar livsmedel ska vara godkända och registrerade som livsmedelsanläggningar för att få bedriva försäljning under marknadsdagen. Finns inget registreringsbeslut från din hemkommun måste du inhämta ett tillfälligt beslut hos Söderåsens miljöförbund i Klippan.
Livsmedelstoalett finns på marknadskontoret.

Bestämmelser om kassaregister
Från och med den 1 januari 2014 gäller krav för torg- och marknadshandel att använda kassaregister. Läs mer om det här. Läs mer om dessa bestämmelser här.länk till annan webbplats

Varor som av myndighet eller på annat sätt varit föremål för granskning av media eller fackombud, är förbjudet att sälja på marknaden.

Marknadsansvarig har tolkningsrätt och förbehåller sig rätten att anvisa eller på annat sätt utverka sanktioner mot personer/försäljare som inte följer angivna bestämmelser.

Vi marknadsför marknaden genom annonser i lokal affärs-TV samt radiorix för att locka ännu fler besökare.


Varmt välkomna till årets marknad!
Klippans Brottarklubb

Relaterade länkar

Här kan du laddalänk till annan webbplats ner broschyr med kortfattad info om vad som gäller angående kassaregister.


Du som kommer att använda brandfarlig vara under Åby Marknad ska anmäla detta till oss.
Med brandfarlig vara menas exempelvis tändvätska, fotogen och etanol.

Ansökan om hantering av brandfarlig vara görs via en e-tjänst. Du hittar den här.