Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan

Se Karta
Störningar
Störs du av buller från en fläkt, eller har du en högljudd granne? Om du upplever störningar där du bor kan du vända dig till din hyresvärd eller bostadsrättsförening. Prata gärna med grannen först, innan du kontaktar din värd eller förening. Det är alltid bäst om ni tillsammans kan finna en lösning på problemet.
Om du störs av en verksamhet, till exempel en verkstad eller en restaurang, kontaktar du den som driver verksamheten.
Misstänker du att det finns höga halter av radon där du bor?
Då kan du läsa mer här.
Ditt ansvar
Som boende har du ansvar för att inte störa dina grannar. Du ska också ta hand om din bostad så att till exempel mögel och fuktskador inte uppstår.
Som fastighetsägare ansvarar du för att både byggnader och trädgård underhålls enligt de krav som ställs i plan- och bygglagen. Till exempel ska ventilationssystemen i dina byggnader kontrolleras inom fastställda intervall.
En e-tjänst erbjuder dig möjlighet att via kommunens hemsida stegvis fylla i de uppgifter som behövs för en viss typ av tjänst, till exempel en ansökan.
Gå till E-tjänster
Din åsikt är viktig för oss. Vi arbetar för att du som är invånare i Klippans kommun ska trivas och vara stolt över din kommun.
Gå till Dialog
Vi satsar på att förbättra servicen till medborgarna och kvaliteten i tjänsterna, och arbetar ständigt med att utveckla vår medborgarservice.
Gå till Kommunkvalité
Genom vår karttjänst kan du på ett enkelt sätt rapportera in och följa en felanmälan på offentlig plats till kommunen.
Gå till Rapportera till kommunen
Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan
Se Karta