Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan

Se Karta
Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan
Näringslivsavdelningen: naringsliv@klippan.se
Måndag-torsdag
08.00-17.00
Fredag
08.00-15.00
Receptionen i kommunhuset håller lunchstängt klockan 12–13. Vi nås ändå på telefon, chatt, facebook och e-post.
Kommunens Näringslivsavdelning
Näringslivsavdelningen ansvarar för kommunens näringslivs-, destinations- och landsbygdsutveckling. I det ligger att på olika sätt göra kommunen känd som en aktiv och positiv partner i näringslivs-, turismfrågor och i evenemangssammanhang.
Vidare ska avdelningen verka för en levande kommun, såväl i tätort som på landsbygd, marknadsföra destinationen och verka för ett ökat besöks- och invånarantal, stödja entreprenörskap och nyföretagande, skapa goda förutsättningar för att företag ska stanna kvar och utvecklas i kommunen samt attrahera nya företagare att etablera sig här, samverka med andra förvaltningar och bidra till en förenklad myndighetsutövning, samverka med lokala företagar- och köpmannaföreningar, samt andra aktiva föreningar.
Avdelningen ska också vara den förmedlande länken mellan extern projektfinansiering (mest EU) och invånare, föreningar, företagare samt den kommunala organisationen.
Besöksnäringen utvecklas starkt i vår gröna kommun, som är till hälften skogsbeklädd. Näringen har fått en ordentlig knuff framåt genom fördelarna av närheten till Söderåsens nationalpark. Turisminriktade företag inom de fyra kommunerna Bjuv, Klippan, Svalöv och Åstorp marknadsförs på den gemensamma webbplatsen för Destination Söderåsen söderåsen.com.
Klippans kommun arbetar också i nära samarbete med 10 andra kommuner i nordvästra Skåne, genom samarbetet Familjen Helsingborg. Syftet med arbetet är att driva gemensamma frågor som gynnar regionen. Vi samarbetar för tillväxt, effektivitet och utveckling i kommunerna. Se en film om Familjen Helsingborg här.
En e-tjänst erbjuder dig möjlighet att via kommunens hemsida stegvis fylla i de uppgifter som behövs för en viss typ av tjänst, till exempel en ansökan.
Gå till E-tjänster
Din åsikt är viktig för oss. Vi arbetar för att du som är invånare i Klippans kommun ska trivas och vara stolt över din kommun.
Gå till Dialog
Vi satsar på att förbättra servicen till medborgarna och kvaliteten i tjänsterna, och arbetar ständigt med att utveckla vår medborgarservice.
Gå till Kommunkvalité
Genom vår karttjänst kan du på ett enkelt sätt rapportera in och följa en felanmälan på offentlig plats till kommunen.
Gå till Rapportera till kommunen
Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan
Se Karta