Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan

Se Karta
Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan
Måndag-torsdag
08.00-17.00
Fredag
08.00-15.00
Receptionen i kommunhuset håller lunchstängt klockan 12–13. Vi nås ändå på telefon, chatt, facebook och e-post.
Biståndshandläggare:
Måndag-fredag 08.30 - 09.30
För serviceinsatserna tillämpas LOV lagen om valfrihet vilket innebär att man själv väljer vilken utförare som skall utföra tjänsten. Tanken med att ha val av utförare är att öka inflytandet för dig. Att du som har hemtjänst ska kunna välja den hemtjänst som verkar ha den bästa kvaliteten.
Information om godkända utförare hittar du nedan. Din biståndshandläggare delar även ut informationen vid beviljat beslut.
Insatser där du kan välja privata eller kommunala utförare:
Det är kommunen som:
Förfrågningsunderlag för valfrihetssystem avseende serviceinsatser inom hemtjänst enligt lagen om valfrihetssystem (LOV) (pdf, 2.6 MB)
Utförare LOVEN verkställer och mottar sin brukare via länken LOVEN Viva.
Rutin serviceinsatser LOV inom hemtjänst (pdf, 1 MB)
Länk till webbgränssnittet
LOVEN Viva
Savannha städ entreprenad & kringservice AB (pdf, 266 kB)
Femtiofem Plus (pdf, 106.2 kB)
En e-tjänst erbjuder dig möjlighet att via kommunens hemsida stegvis fylla i de uppgifter som behövs för en viss typ av tjänst, till exempel en ansökan.
Gå till E-tjänster
Din åsikt är viktig för oss. Vi arbetar för att du som är invånare i Klippans kommun ska trivas och vara stolt över din kommun.
Gå till Dialog
Vi satsar på att förbättra servicen till medborgarna och kvaliteten i tjänsterna, och arbetar ständigt med att utveckla vår medborgarservice.
Gå till Kommunkvalité
Genom vår karttjänst kan du på ett enkelt sätt rapportera in och följa en felanmälan på offentlig plats till kommunen.
Gå till Rapportera till kommunen
Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan
Se Karta